31 Mayıs 2012 Perşembe

BU KEZ CİDDİYİM...


4 + 4 + 4 = ?

“Biz bütün okulları akıllı tahtayla donatıyoruz. Kimse bizi gericilikle suçlayamaz.” diyen iktidar partisi;
Akıllı tahtayla eğitimi nasıl yan yana koyduğunuzu çok merak ediyorum...
Doğuda öğretmen olmayan okullara da mı koyacaksınız o akıllı tahtayı? Farz-ı misal koydunuz diyelim. Okulu derme çatma olan, öğretmeni olmayan, terör tehlikesiyle boğuşan o minikler ne yapacaklar o akıllı tahtayı?

Ülkede eğitim sistemi adına hiçbir şey yok. Siz de farkındasınız biliyorum. Amacım ukalalık yapmak değil yanlış anlamayın. Şunun için ön bilgi verdim sadece: Akıllı tahta geliştirmez bizim eğitim seviyemizi. Araca ihtiyacımız yok bizim. Amaca ihtiyacımız var. Araç daha sonra.

Akıllı tahtaya milyon dolarlar yatıracağınıza 50 kişilik sınıflarda okuyan çocuklara yeni okullar yaptırın mesela. Eşitlik olsun. İstanbuldaki çocukla Erzurumdaki çocuk eşit şartlarda olsun. Biliyorum Erzurum’a yaptırdığınız okul size oy kazandırmaz. Ama hiç değilse bir güzellik yapmış olurdunuz halkınıza değil mi?

Sizin o akıllı tahta dediğin alet radyasyon yayar bilmem hiç duydunuz mu?.. Beyaz tahtalar ise kanserojen içerir. Duymamış olamazsınız. Sizin o küçümseyerek bahsettiğiniz kara tahtanın en sağlıklısı olduğu ise bilimsel bir gerçektir.

Eğitim sorununu çözmek istiyorsanız;
Okul sayısını arttırın,
Üniversite sayısını arttırın,
Zahmet olmazsa müfredata bi göz atın, çok yanlış var orada ben görüyorum. Onları düzeltin.
Aileleri de eğitim konusunda bilinçlendirin ki gelişigüzel çocuk yetiştirmesin insanlar.
Hem bakın böylece aç gezen öğretmenler de mesleğini icra edebilir.
Neyse ben kısa kesiyorum bu ukala tavrımı. Sizin bakanlar kurulunuz var, eğitim bakanınız var. Onlar daha güzel bilir elbette...

Benim bahsetmek istediğim aslında şu 4+4+4 yasanla alakalıydı.
4+4+4=12 yapar. Bu iyi bir şey -evet- . Zorunlu eğitimi 12 yıla çıkarmış olmanız eğitime teşviktir ve bu yön alkışlanılasıdır.

Peki 11 yaşında ki bir çocuğun geleceği hakkında nasıl sağlıklı karar verebileceğini hiç düşündünüz mü? Düşündünüz mü diyorum, çünkü o mecliste sadece ‘siz’ yoksunuz. Meclisi geçtim, bu ülkede sadece ‘taraf’ olanlar yok. Ama pardon… ‘Taraf olan bertaraf olur’ du değil mi? Tamam. Tamam. Kızmayın n’olur.

Türk toplumu bilinci henüz gelişmedi. Çocuklarımız, yani sizin o kamu spotu reklamında da belirttiğiniz üzere ‘geleceklerimiz’ önemli kararları veremiyorlar. Çünkü onlara düşünmemeleri gerektiği öğretildi. Çünkü onlara formüller ezberletildi ve saçma sapan kopya skandallı sınavlara sokuldu.

Kızlarımız, hani o ‘kardelenler’ var ya hani onlar da şimdi kim bilir gene nelere zorlanacaklar?.. Türk toplum yapısında namus kızlarımızın bacak arasında toparlanan bir bütünden ibaret olduğu için, geleceği göremeyen, anlayışsız bir takım aileler kızlarına gene engel olacaklar. Lütfen buna engel olmayı deneyin.

Çocuk gelinlerin her gün 'evlilik' yaftası altında istemedikleri adamlar tarafından tecavüze uğramalarına engel olun.

En azından size oy verenlere yapmayın bunu.

Size karşı gelen herkesi terörist ilan edip cezaevine tıkmaktan vazgeçin.

Domuz bağı ile insanları ellerinden bağlayıp öldüren hizbullahçılar tahliye edildi…

Sivas’da cami çıkışı kana susayıp sırf ‘alevi’ diye canlı adam yakanlara zaman aşımı verildi…

Ülkeniz her gün şehit veriyor, siz hala başörtüsünü tartışıyorsunuz.

Ülkeniz her gün biraz daha fazla aç insanla doluyor, siz hala kürtaj tartışıyorsunuz.

Bir kadın bilerek veya isteyerek kürtaj olmaz -bilin istedim.-

Siz ceylan derisi koltuklarınızda kadınlarınız hakkında atıp tutarken kaç kadın o an tecavüze uğruyor veya doğum sırasında can veriyor haberiniz var mı?

12 yaşında bir kıza tecavüz edenler şimdi dışarıdalar…

Bu mu sizin üstün demokrasiniz? Bu mu adalet?

Yapmayın…

Hırslarınıza kurban etmeyin bizi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder